DIENSTEN EN TARIEVEN

Gelieve onderstaande tarieven als richtlijn te beschouwen. Bij het bepalen van tarieven houd ik rekening met:

  • Het doel van de productie.
  • Het gebruik van de opname.
  • De grootte van het bereik.
  • De lengte van de tekst.
  • De frequentie en duur van de uitzending.
  • De cliëntparticipatie, wil de cliënt deelnemen aan de opname?

Radio-commercials:

Lokaal = €50.

Regionaal = €120,– – €250,– (afhankelijk van de provincie, aantal zenders en hoelang de commercial wordt uitgezonden).

Landelijk = €250,- – €500,- (afhankelijk van het aantal zenders en hoe lang de commercial wordt uitgezonden).

Voor commercials hanteer ik normaal gesproken een buy-out van één jaar! Het herhalingstarief voor een nieuw uitzendjaar is 50% van de oorspronkelijke prijs.


Televisie-commercials:

Lokaal = €50.

Regionaal = €120,– – €250,– (afhankelijk van de provincie, aantal zenders en hoelang de commercial wordt uitgezonden).

Landelijk = € 250,– – € 700,– (afhankelijk van het aantal zenders en hoe lang de commercial wordt uitgezonden).

Voor commercials hanteer ik normaal gesproken een buy-out van één jaar! Het herhalingstarief voor een nieuw uitzendjaar is 50% van de oorspronkelijke prijs. uiteraard is het ook mogelijk een kortere buy-out af te spreken, of de buy-out af te kopen.


Internetreclame:

Prijzen zijn afhankelijk van het merk en de lengte van de commercial.

€ 120,- tot € 500,- Uitgaande van uitzending alleen op internet.

Pre-roll internetcommercial €250,- tot €500,-.

Bij aankoop van twee of meer commercials voor 1 merk reken ik een speciaal tarief.

Eens op internet, altijd op internet! Er is dus geen buy-out, maar een vaste prijs afhankelijk van de lengte van een commercial.


Internet, zakelijk en uitleg:

(Anders dan een commercial) € 100 voor 1 minuut schone opname. Prijzen zijn bespreekbaar en afhankelijk van de doelgroep en het merk.


Bedrijfsvideo’s, e-learning, instructie, navigatie, cultuurinformatie:

0 – 150 woorden: € 75 (ongeveer 1 minuut).

150 – 300 woorden: € 125,– (ongeveer 2 minuten).

300 – 450 woorden: €200,– (ongeveer 3 minuten).

450 – 600 woorden: € 250,– (ongeveer 4 minuten).

600 – 750 woorden: € 300,– (ongeveer 5 minuten).

750 – 1500 woorden: € 375,– (ongeveer 10 minuten).

1500 – 2200 woorden: € 450,– (ongeveer 15 minuten).

2200 – 4400 woorden €600,– (ongeveer 30 minuten).

4400 – 9000 woorden €700,– (ongeveer 60 minuten).

Meer dan 9000 woorden (= 60 minuten) elke 5 minuten extra: €25,–.


Voicemail en voice response systemen:

Per bericht/mededeling tot 20 seconden:

1 bericht €50,–.

2 berichten: €70,–.

3 berichten: €80,–.

4 berichten: €90,–.

5 berichten: €100,–.

6 berichten: €110,-.

7 berichten: €120,-.

8 berichten: €130,-.

9 berichten: € 140,-.

10 berichten: €150,–.

En zo verder tot 30 berichten.

Afmixen. (schoonknippen en geluidsbewerking) 20% van de totale opdracht exclusief btw.


Reiskosten:

Natuurlijk reis ik graag naar een externe studio voor een inspreeksessie. Ik reken daarvoor 21 cent per gereden kilometer plus eventuele bijkomende parkeerkosten. Neem contact op voor mijn beschikbaarheid.


Hulp nodig met copywriting of tekstschrijven?

Als tekstschrijver ben ik gespecialiseerd in pakkende humorvolle commercialteksten voor radio en tv. Als copywriter schrijf ik alleen spreekteksten. Denk hierbij aan herschrijven, schrijven, omschrijven naar spreektaal én redigeren

Redigeren: €75,– ex btw per uur.

Herschrijven: €75,– ex btw per uur (ook omschrijven naar spreektaal).

Vertaling van Engels naar Nederlands: 12 cent per woord

Bedenken en schrijven van een commercial tekst: in overleg.

Bij periodiek terugkerende opdrachten is een lagere uurprijs, of projectprijs bespreekbaar.

Let op:

Ik lever kale en schone opnames. Dat wil zeggen: zonder spreekfouten en zonder bijgeluiden. Ze worden verder onbewerkt aangeleverd, zodat de klant deze zelf kan bewerken.

Er is geen buy-out voor AV-producties, zoals bedrijfsvideo’s, navigatie, e-learning, ze kunnen onbeperkt worden gebruikt en hebben daarom een vaste prijs.

De voice-over tarieven gelden voor het inspreken van een productie vanuit mijn eigen studio. Bij het inspreken op locatie kunnen de prijzen afwijken. Ik lever de opname kaal aan.

Een boeking kan kosteloos afgezegd worden, tot 48 uur voor de afgesproken datum. Voor het afzeggen van een boeking binnen 48 uur voor de afgesproken datum reken ik 1/4 van de afgesproken prijs. Voor het afzeggen van een boeking binnen 24 uur voor de afgesproken datum reken ik 1/2 van de afgesproken prijs. Indien je een boeking afzegt op de datum van opname breng ik het volledige bedrag in rekening.

Alle genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW. Aan de hier gepubliceerde bedragen kunnen geen rechten worden ontleend.

Kennismakingsprijzen zijn niet aan de orde.

Ik vind het belangrijk dat je blij bent met mijn werk. Daarom wil ik je vragen zo veel mogelijk informatie te geven over de opdracht.

Aanwijzingen voor het script:

  • Zorg dat de tekst foutloos is.
  • Geef de tone of voice aan (emotie en doelgroep).
  • Geef het tempo aan.
  • Geef duidelijke uitleg over de uitspraak van niet Nederlandse woorden, maar ook van (plaats) namen.
  • Wat is de lengte van de ingesproken tekst? (bv bij commercials).
  • In geval van dubbing: zorg dat de Nederlandse tekst qua lengte klopt met de originele tekst.
  • Geen afkortingen gebruiken.
  • Geen aanwijzingen tussen de in te spreken tekst plaatsen.
  • Zet geen woorden of zinnen tussen haakjes.
  • Schrijf getallen helemaal uit: b.v. Drieduizend-achthonderd en drie.
  • Bij telefoonnummers: Geef duidelijk de groepering van de getallen aan: b.v. 06-45-17-84-77 of 0645-178477.
  • Wat is de deadline?
  • Wat zijn de technische specificaties?
  • Als informatie zoals hierboven is omschreven niet aan mij verstrekt is en er daarom een retake (heropname) nodig is, dan brengt dat extra kosten met zich mee. Een tekstverandering na de opname brengt extra kosten met zich mee!
  • Als je wilt dat een tekst met spoed wordt ingesproken, neem dan aub telefonisch contact met mij op. Dan weet je zeker dat je opdracht op tijd klaar is.